Program Pesta Flora, Makanan dan Nenas Tempatan

4 Mac 2018 | Ahad
3.00 petang – 6.30 petang | Peladang Endau, Johor

Tujuan:
Program ini bertujuan mempromosikan PI1M disamping mendedahkan peluang-peluang kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh PI1M untuk manfaat bersama. Ia juga dapat memberi kesedaran tentang kebaikan dan keburukkan penggunaan internet. Secara tidak langsung, program ini dapat mengeratkan hubungan silaturrahim di antara komuniti tempatan dan peserta-peserta dengan Staff PI1M.

Kelebihan:
Program ini adalah untuk mengeratkan hubungan silaturahim staff PI1M dengan penduduk tempatan yang menjadi peserta. Selain itu, program ini dapat menarik minat ahli-ahli baru PI1M untuk turut serta dalam mana-mana aktiviti PI1M yang akan dating.

Penglibatan:
Peserta program.

Perlaksanaan Aktiviti:
Program dimulakan ucapan ringkas dari En Hasbullah b. Mohamed tentang pengenalan PI1M serta info-info ringkas kelebihan dan keburukkan Internet. Seterusnya dimulakan dengan pengenalan Klik dengan Bijak tentang keburukan dan kebaikan internet dalam menggunakan penggunaan seharian. Diteruskan, dengan aktiviti pertandingan iaitu pertandingan mewarna. Program diakhiri dengan sesi penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang. Bersurai.

Berikut adalah gambar semasa aktiviti dijalankan:









kembali ke halaman utama